Sayfalar

Perşembe, Temmuz 21, 2005

Pazarlama Stratejisinde 5 Püf Nokta


Dr.Y.Turgut YAYLIM
Şirketinizin etkin bir pazarlama stratejisi olup olmadığını nasıl anlarsınız? Kolay... Sonuçlara bakarak. Yaratıcı reklamlar, etkileyici logolar, kendisinden söz ettiren internet siteleri... Şirketinize yeni müşteri, yeni iş getirmedikten sonra, hiçbir işe yaramazlar. Pazarlama, tanıtımıyla, promosyonuyla bütünsel bir strateji gerektirir. Ve bu stratejinin ayaklarından biri aksadığında, satışlar da aksamaya başlar. İşte başarılı bir pazarlama stratejisi oluştururken dikkat etmeniz gereken 5 püf noktası.
1.FARKINIZ NEREDE?Rekabetin giderek şiddetlendiği günümüzde, her şirketin yanıt vermesi gereken bir soru var: "Müşteriler neden, rakip şirketle değil de sizinle iş yapsınlar?" Kısacası, sizi pazardaki diğer şirketlerden ayıran farkınız ne? Bu soruya vereceğiniz yanıt, reklam dünyasının o ünlü terimiyle, şirketinizin 'Sattırıcı unsurunu' (Unique Selling Proposition) belirler. 24 saat ve haftada 7 gün destek servisi mi veriyorsunuz örneğin? Yoksa pazardaki en düşük fiyat size mi a