Sayfalar

Çarşamba, Kasım 30, 2005

Proje Yönetimi, BR Proje Yönetimi Ve Başarısızlık Nedenleri

ANAajans, proje yönetiminde gözden kaçmaması gerekenleri, Levent Karadağ ' ın kaleminden değerlendiriyor. Okunması gereken önemli bir yazı:
Yönetimi, BR Proje Yönetimi Ve Başarısızlık Nedenleri
Proje Yönetimi bilgi ve pratikleri 5 süreç grubu ve 9 bilgi alanı ile tanımlanmıştır :
Süreç Grupları:
1-Başlatma : Yeni bir proje gerekliliğinin ortaya çıkması ve başlangıcının onaylanması ile bu süreç başlar. Projenin tanımı yapılır ve onaylanır.
2-Planlama : Proje yönetiminin en önemli sürecidir. Proje hedeflerinin gerçekleştirilmesi için gerekli adımlar tanımlanır.
3-Yürütme : Planı gerçekleştirmek üzere insan kaynağı ve diğer tüm kaynaklar sağlanır, koordine edilir ve proje aktiviteleri gerçekleştirilir.
4-Kontrol : Düzenli olarak projenin gelişimi izlenir ve ölçülür, gerekli olduğu durumlarda düzeltici faaliyetler planlanır.
5-Kapanış : Projenin kabulü yapılır ve kapanışı duyurulur.
Yukarıdaki süreçlerin zamanlaması birbirinden keskin noktalarla ayrılmaz, çakıştığı zamanlar olur. Planlama, Yürütme ve Kontrol arasında ise kapanışa kadar devam eden döngüsel bir akış vardır.
Bilgi Alanları :
1-Bütünleştirme yönetimi :

Proje ögelerinin eşgüdümünü (koordinasyon) sağlayan süreçler tanımlanır.
Proje planlama,
Planın yürütülmesi
Değişim denetimi
...yöntemleri uygulanır.
2-Kapsam yönetimi :
Projenin başarı ile sonuçlandırılması için gereken tüm işlemlerin projede yer alması sağlanır.
Başlatma
Kapsam tanımı
Kapsam planlaması
Kapsamın doğrulanması
Kapsam değişikliği denetimi
...yöntemleri uygulanır.
3-Zaman yönetimi :
Projenin zamanında bitirilmesini sağlayacak süreçler tanımlanır.
Yapılacak işlerin tanımı
Sıralanması
Sürelerinin tahmini
Zaman çizelgesinin geliştirilmesi
Zaman çizelgesinin denetimi
...yöntemleri uygulanır.
4-Maliyet yönetimi :
Projenin hedeflenen ve onaylanmış olan bütçesi ile bitirilmesini sağlayacak süreçler tanımlanır.
Kaynak planlama
Maliyet tahmini
Maliyet bütçesi
Maliyet değişiklik denetimi
...yöntemleri uygulanır.
5-Kalite yönetimi :
Projenin gereksinimlerinin karşılamasını sağlayacak süreçler tanımlanır.
Kalite planlama
Kalite güvence
Kalite denetimi
...yöntemleri uygulanır.
6-İnsan kaynakları yönetimi :
Proje ile ilgili işgücünün daha etkin kullanımına yönelik süreçler tanımlanır.
Örgütsel planlama
Kadro kurma
Takım oluşturma
...yöntemleri uygulanır.
7-İletişim yönetimi :
Proje bilgilerinin zamanında ve uygun biçimde üretilmesi, derlenmesi, dağıtılması, saklanması ve düzenlenmesi süreçlerini tanımlar.
İletişim planlama
Bilgi dağıtımı
Performans raporlama
...yöntemleri uygulanır.
8-Risk yönetimi :
Proje risklerinin belirlenmesi, analiz edilmesi ve çözümlerin uygulanmasına yönelik süreçler tanımlanır.
Risk tanımlama
Risk boyutu belirleme
Riske karşı planlama
Risk azaltıcı denetim
...yöntemleri uygulanır.
9-Satın alma yönetimi :
Proje için gerekecek ürün ve hizmetlerin dışarıdan alınması süreçlerini tanımlar.
· Satın almanın planlanması
Talep planlama
Talepte bulunma
Firmanın seçimi
Sözleşme yönetimi
Sözleşmenin imzalanması